torsdag den 17. februar 2011

Nordkraft

Tirsdag aften var min mor og jeg inde og se det teaterstykke som Teater Nordkraft har lavet efter Jakob Ejersbo´s helt fantastiske bog "Nordkraft". Til dem der ikke ved hvad den handler om, er det en meget velskrevet bog om en gruppe misbrugere, deres færden, liv, opvækst, fremtid og død i Aalborg i starten af 90´erne.. Ja, der er en masse social arv i den også, som jeg lapper i mig..  Synes det er en ualmindelig god bog..


Men tilbage til stykket. Selvom det var "nye" skuespillere man ikke kender gjorde de et fantastisk arbejde. Min mor har aldrig læst bogen eller set filmen, men hun ved hvor meget jeg holder af den. Til trods for det forstod hun det hele, og jeg tror hun fik essensen af selve historien med også. Dog er jeg ked af at De fremtrædne personer blev skubbet lidt i baggrunden (Altså Maria, Allan og Steso) og tilgengæld kom bipersoner som Lisbeth, Svend og Lille Lars til at spille en stor rolle..

Alt i alt var det en fed oplevelse som jeg synes man skal tage ind og se hvis man har en aften fri.. Helt fantastisk stykke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar