onsdag den 9. februar 2011

Oprydningsdag ved bedstefar..

Min bedstefar har solgt sit hus, og derfor er der mange ting der skal smides ud, deles eller ryddes op...

Mens min elskede bedstemor var i live blev der samlet meget.. Hun var en rigtig samler.. Nogle få eksempler er: Julegavepapir blev pænt foldet sammen og gemt til året efter.. Vi var 4 børnebørn, indtil jeg fik et sæt tvillingekusiner for 6 år siden, men fra da vi var 4 er der blevet gemt ønskesedler fra næsten alle år.. Det er lige skægt at kunne kigge tilbage på.. :)

Som den (næsten) eneste pige var der nogle ting der på forhånd var valgt fra til mig da jeg kom derned.. De gik og ryddede op en søndag, hvor jeg havde været på arbejde, så jeg kom først om eftermiddagen..

Bl.a. fik jeg min bedstemors gamle saftkoger, eller Tutti frutti som den bliver kaldt af min far.. Dukken betyder rigtig meget for mig, da det er en jeg har leget meget med som lille når jeg blev passet hos min bedste.. Det er hende selv der har strikket tøjet, så det er i hvert fald noget der vil blive passet rigtig godt på..

2 kommentarer:

  1. Ej hvor skægt med de ønskesedler:-) Jeg har også gemt dukker og dukketøj fra min barndom, nu leger min datter med tingene og det er hyggeligt synes jeg.... KH Christina.

    SvarSlet
  2. Det synes jeg bestemt også det er.. Jeg mener også jeg har gemt et par af mine egne yndlingsdukker til hvis jeg skulle få en datter engang..
    Ja det er lidt skægt med ønskesedlerne.. Hvor har jeg ønsket mig meget barbie igennem tiden.. ;D

    SvarSlet